BX RTJ

BX RTJ

گسکت های نوع BX جهت به کارگیری در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی و هچنینی چاه های نفتی ، مناطق حفاری و تجهیزات نفت و گاز طراحی و تولید شده اند . این گسکت های فلزی ماشینکاری شده دقیق که همان گسکت های رینگ جوینت (RTJ) نامیده می شوند انتخابی بسیار مناسب برای تجهیزات با حداکثر فشار و دما ممکن در فلنج های API 6A (ISO 10423) نوع 6BX هستند . سختی این گسکت ها حدود 30 برینل کمتر از سختی فلنج جهت جلوگیری از آسیب دیدن سطح آن می باشد . گسکت های رینگ جوینت نوع BX با مقطع عرضی متقارن تولید می شوند . فضای قرارگیری این گسکت ها محدود بوده و قابلیت تحمل تنش های بالای نشیمنگاه را دارند . ابعاد این گسکت ها و منحنی های آن به گونه طراحی شده اند که آب بندی بسیار کارآمد و مستحکمی را ایجاد می کند.
مشخصات
این نوع گسکت ها به طور گسترده ای در اتصالات فلنج ها ، شیر ها و مخازن تحت فشار صنایع نفت، گاز، پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند . فشار عملیاتی بالای 1378 bar در API 6B مشاهده می شود . گسکت های BX برای فلنج های استاندارد API 6A (ISO 10423) نوع 6BX در فشار های کاری 5000 ، 10000 و 20000 lbs انتخاب خوبی به شمار می روند .
مقاومت شیمیایی و دمایی
قابلیت تحمل شرایط دمایی و مقاومت در برابر خوردگی به انتخاب جنس مناسب برای این گسکت ها بستگی داشته دارد.
شرایط تولید
گسکت های رینگ جوینت بیضی شکل در اندازه های BX150 تا BX303 قابل تولید هستند . گسکت های خاص با ابعاد غیر استاندارد قابل تولید هستند . این گسکت ها بیشتر در تجهیزات زیر آبی مانند سکو های نفتی به کار می روند و طبق API 17D (ISO 13628-4) norm طراحی می شوند .